Wygodne i atrakcyjne wizualnie kanapy biurowe to wizytówka każdego lobby lub poczekalni w biurze, lub gabinecie czy choćby hotelu. Wyposażenie tego pomieszczenia w komfortowe kanapy zagwarantuje klientom chwilę odpoczynku. Podjęcie negocjacji z klientem, który jest zadowolony z miejsca, w którym się znalazł, może być dużo łatwiejsze.
Dlaczego należy brać przykład z hotelowych poczekalni?
Każdy gość, który próbuje się zameldować w hotelu, a z jakiegoś powodu nie może zrobić tego natychmiast, jest proszony o chwilę oczekiwania w lobby. Dzieje się tak dlatego, że w tych miejscach dawno przyswojono zasady, które każą traktować gościa priorytetowo. Poczekalnia jest zawsze dobrze zaprojektowana, są tam wygodne kanapy, gazeta do poczytania lub telewizor, w którym można obejrzeć coś ciekawego. Klient czuje się dobrze i tak właśnie zapamięta pierwsze wrażenie. W sytuacji, gdyby ktoś kazał mu czekać w kącie na twardym krześle, jego odbiór tego miejsca byłby diametralnie inny.
Jakie wybrać kanapy do biura?
Należy określić ile osób jednocześnie, będzie przebywać w poczekalni. Czy będą to ludzie przychodzący wprost z ulicy, czy wyłącznie umówieni na godzinę? Jest to ważne ze względu na określenia ilości potrzebnych miejsc. Kanapy do biura mogą być trzyosobowe, ale to nie znaczy, że usiądzie tam trzech klientów. Obcy dla siebie ludzie zachowują dystans i mimo wszystko należy każdą kanapę liczyć jako podwójną. Co więcej, kanapy biurowe muszą być wytrzymałe i powinny dać się łatwo czyścić.